Hoe maak je simpel wat ingewikkeld lijkt? 7 Tips
Ik kan er enorm van genieten als ik ingewikkelde dingen weer tot eenvoudige en behapbare proporties kan terugbrengen. Een omvangrijk en complex project waar iedereen vol enthousiasme zijn schouders onder zet zodra het ingedeeld is in logische stappen en een…
5 Redenen om geen grenzen aan te geven als interim manager
Uit gesprekken met collega’s blijkt dat we als interim managers keer op keer onze eigen boontjes blijven doppen. Meer werk, dan gaan we nog harder aanpakken. Opdracht anders? We verzinnen een oplossing. Komt er nog meer, dan pakken we dat…
Voelen jouw klanten zich welkom? Training gastvrijheid
Je hoopt het steeds vaker tegen te komen. Mensen die met verve hun rol als “gastheer”* vervullen, ook als het hun “tweede beroep” is. De kok die naast zijn culinaire prestaties jou als klant persoonlijk welkom heet of je tussen…
Leren van en met de bewoners van zorgboerderij Westbroek
Maatwerktraining “Leuk daar is een bezoeker” over klantvriendelijk ontvangen van gasten. Daar kun je nog wat van leren Meneer, als u zo boos tegen mij doet, kan ik u niet goed helpen” “Mevrouw, u mag niet graaien in de…
Wat vond je van de training, coaching, samenwerking?
Deel je ervaring! Ik kan mensen van alles vertellen over wat ik doe, maar gebleken is dat het veel beter werkt als anderen vertellen wat hun ervaring is met wat ik doe. Je zou mij dus enorm helpen door hier…
In een weekend mijn blik verruimd!
Hoe maak ik als ondernemer het verschil? Met die vraag in mijn achterhoofd stapte ik dit weekend samen met Wilhelmus Hoekstra, de Oranje Man, in de Business Bootcamp van de Open Circles Academy. Een beetje sceptisch over wat te…
Zorgmarketing: oplossing of zorgenkind
Marktwerking, liberalisering van de zorgmarkt. De kranten staan er vol van. Ook afgelopen week weer waarin minister Klink bekendmaakte dat in 2009 de ziekenhuizen voor nog meer behandelingen zelf de prijzen mogen vaststellen. De zorgsector moet meer dan ooit tevoren…